Pentagram

head9

Pozwolę sobie zabrać Wam trochę czasu, by dać wgląd w niektóre z ciekawych funkcji, zdarzeń i opowieści, jakie mamy zamiar wnieść do Guild Wars 2 w pierwszej połowie nowego roku. To była fantastyczna jazda do tej pory – w ciągu kilku miesięcy od pojawienia się Guild Wars 2 mamy sprzedane ponad trzy miliony egzemplarzy, a gra jest najlepiej przyjętym produktem MMO 2012 roku. Wprowadziliśmy nowe lochy – Fractale, nowe  mapy PvE i PvP, eventy każdej wielkości, nasze wydarzenie na Lost Shores i dwie masowe imprezy świąteczne. A to dopiero początek. Naszym celem na Nowy Rok jest opierać się na obszarach gry, które odniosły sukces w 2012 roku, by uczyć się, a nabytą wiedzę o rzeczach, które nie działały wykorzystać, jak również upewnić się, że rok 2013 będzie rokiem, którego nikt z nas nigdy nie zapomni.

Więc co to wszystko tak naprawdę znaczy?

Co sprawia, że GW2 jest unikalne i odniosło sukces?

Wspólnota i wzajemne relacje graczy są kluczowym elementem tego, co sprawia, że ​​Guild Wars 2 „zaskoczyło” i będzie ogromną częścią gry, którą rozwijać będziemy dalej. Pozwalając graczom na dzielenie się doświadczeniami w otwartym świecie, gdzie inni gracze są postrzegani jako pomocnicy, a nie konkurenci, daliśmy ważny element, który czyni naszą grę tym, czym jest. Gry online  z otwartym światem są zawsze najsilniejsze, gdy gracze są wspierani i wynagradzani za współdziałanie, wspólną grę bez względu na poziom i dzielenie się doświadczeniami. Nasz system dzielenia łupów, dynamiczny system regulacji poziomu, wspólne zasoby surowców, wieloosobowe comba i ogólna zdolność do wzajemnego wskrzeszania, to przykłady kluczowych cech gry, które pomagają wspierać tę koncepcję społeczności.

Guild Wars 2 to gra, która oparta jest na tych wspólnych doświadczeniach. Poprzez dynamiczny system zdarzeń, przy każdym logowaniu, możesz doświadczyć czegoś innego i wziąć udział w wydarzeniach w świecie z coraz to innymi graczami. Może jesteś na mapie, gdzie byłeś już wcześniej i widzisz właśnie wydarzenie po raz pierwszy, lub jesteś w środku jakiegoś a to dynamicznie skaluje się wraz z przybywającą liczbą graczy, stając się coraz bardziej spektakularnym, albo walczysz o zamek Stonemist na WvW, gdzie każda walka może rozegrać się inaczej.20131

Od premiery pokazaliśmy nasze możliwości do budowania i rozwijania w tym systemie dynamicznych wydarzeń coraz bardziej unikalnych eventów, które stają się żywymi historiami. Te specjalne wydarzenia jak Wintersday, Halloween, i Lost Shores są przykładami tego stylu, który utrzymujemy od momentu wprowadzenia GW2.

Te główne filary – poczucie wspólnoty i dynamiczny, żywy świat pełen różnych doświadczeń przy każdym logowaniu się – są tym, co sprawia, że ​​Guild Wars 2 jest, jakie jest. Ale co to oznacza dla 2013 roku?

GW2: Gra żywego świata

Aby kontynuować budowę na filarach Guild Wars 2, naszym celem musi być skupienie się na koncepcji budowania społeczności i wydarzeń. Pokazaliśmy swego rodzaju obietnicę świata prawdziwie żywego, ale wciąż mamy wiele pomysłów, w jaki sposób pójść z tym pomysłem jeszcze dalej. Mówiąc prościej, mamy na razie jedynie cząstkę tego, co będzie.

Będziemy budować świat, który ma naprawdę unikalne historie i zdarzenia, które rozgrywają się w dłuższych okresach czasu, kształtują przyszłość i świat Tyrii, tworząc historie dla wszystkich.

Próbowaliśmy zrobić to z różnym powodzeniem w naszym Halloween, w Lost Shores i Wintersday. Dzięki każdemu z tych wydarzeń i waszym opiniom o nich, nauczyliśmy się niezwykle wiele o tym, jak skonstruować wielkie imprezy tak, by kolejne były coraz bardziej udane.

Nasz Wintersday był przykładem zastosowania wielu doświadczeń wyniesionych z poprzednich imprez, aby zapewnić nowe treści, dające więcej społecznych więzi i zabawy. Od Wintersday odkryliśmy jeszcze więcej obszarów, które możemy poprawić w przyszłych wydarzeniach na świecie.

Aby uzupełnić tę koncepcję regularnych wydarzeń w świecie o mocnych opowieściach i motywach, musimy również kontynuować i wzmocnić nasz istniejący otwarty świat i jego podstawy. Im więcej wydarzeń możemy zapewnić w określonym obszarze, tym rzadziej muszą się powtarzać.

20132

 

To oznacza, że ​​musimy dać graczom na wszystkich poziomach powody do zbadania tych obszarów, aby nagrodzić ich za poświęcony czas i zachęcić do gry w miejscach, w których będą oni działać wspólnie i doświadczać tej wspólnoty, by napędzać funkcje, dzięki którym Guild Wars 2 błyszczy. Zanim poszerzymy nasz świat, musimy upewnić się, że istniejący jest tak silny, jak to możliwe i że daje powody ludziom na wszystkich szczeblach aby wrócić i grać i odkrywać go w całej grze. Jak zatem mamy to zrobić?

Systemy i nagrody wspierające żywy świat

Aby było warto grać w naszym otwartym świecie, sprawimy by było wystarczająco satysfakcjonującym dla graczy spędzanie tam czasu na wszystkich poziomach. To bardzo ważne, że pozostaniemy wierni naszej filozofii, że powinieneś być w stanie grać w Guild Wars 2 tak, jak chcesz, jednocześnie mając dostęp do najpotężniejszych przedmiotów.

20133Jednym z punktów, na których się koncentrujemy, jest rozszerzenie i wykorzystanie naszego systemu osiągnięć. Koncepcja ta ma na celu umożliwienie graczom zdobywanie nowych nagród za osiągnięcia, a także postęp wzdłuż ścieżki osiągnięć, które korzystają z otwartego świata. Dodamy tokeny za achievementy, które można zamienić na wybrane z listy nagrody, w tym nowe typy nagród jak nasycenia i sprzęt Ascended . Dodamy wsparcie, tak by codzienne osiągnięcia były różne dla każdego dnia tygodnia, co pomoże graczom podróżować do różnych obszarów świata i zagrać razem. Później będziemy również dodawać system, który pozwoli ukończyć podgrupę dziennych osiągnięć. Na przykład, jeśli będzie 6 dostępnych dziennych osiągnięć, będzie trzeba wykonać tylko 4 z 6, więc można będzie wybrać te osiągnięcia, którymi Ty jesteś najbardziej zainteresowany.

 

Będziemy nadal oferować kosmetyczne nagrody, takie jak tytuły, medale (np. za zakończeniu mapy), unikalne wyglądy itd., które pozostaną nagrodami zdobywanymi za wykonanie poszczególnych części gry. Będą one pokazywać prestiż Twojej postaci, ale nie sprawią, że stanie się ona bardziej skuteczna niż inne.

Gdy patrzymy na rozwój nowych rodzajów nagród w 2013 roku, chcemy opracować systemy, które będą wyjątkowe dla Guild Wars 2. Nasze systemy nagradzania powinny być ekscytujące i zawierać to co chcesz „zarobić” w jakimś czasie, ale nie chcemy zmuszać naszych graczy do ciągłego, wymuszonego zmieniania sprzętu, który wprowadzalibyśmy co 6 miesięcy. Nie zobaczysz kolejnych poziomów uzbrojenia między Ascended a Legendarnym w 2013 roku. Naszym celem będzie wykorzystanie istniejących systemów nagradzania i budowę nowych, które są zabawne i ekscytujące, by być krok od powszechnego wszędzie systemu. Później, w 2013, zaczniemy wprowadzać więcej tych systemów, gdy tylko skończymy przygotowanie i rozdawanie sprzętu Ascended.

 

A co z gildiami? Chcę grać razem z przyjaciółmi

Gildie są niezwykle ważne w grze. Musimy zapewnić treści wspierające silne społeczności/społeczne więzi. W tym celu pracujemy nad dodaniem nowych rzeczy do gry na początku 2013, które pozwolą gildii iść na misje razem. Niektóre z tych zadań mogą być przeznaczone specjalnie dla gildii do osiągnięcia w ramach pewnych ograniczeń i wymogów czasowych, podczas gdy inne będą polegać na tworzeniu nowych treści przez gildie, jakich wszyscy na świecie będą mogli doświadczyć. Z biegiem czasu będziemy nadal rozwijać ten system o nowe nagrody dla gildii, misje oraz narzędzia, aby umożliwić gildiom wszystkich rozmiarach odgrywanie większej roli w ugruntowaniu wspólnoty świecie GW2.

20134

 

Ok, a co z WvW?

Wiele funkcji, rozbudowane systemy nagradzania, a potencjalnie nawet całe historii zdarzeń opisanych powyżej będzie rozgrywać się również w World vs World w 2013 r. Mamy też szczególne usprawnienia i nowości, na których skupiamy się na rozwoju naszej społeczności WvW.

Dopracowanie istniejącego WvW w celu zapewnienia, że ​​błyszczy w każdy możliwy sposób, jest naszym głównym celem. Pracujemy nad dwoma z tych projektów na chwilę obecną i oba okazują się znacznie bardziej skomplikowane niż spodziewaliśmy się początkowo, ale jesteśmy już naprawdę blisko i poczyniliśmy ogromne postępy.

Po pierwsze, będziemy dodawać płatne transfery pomiędzy serwerami, z ograniczeniem czasu oraz możliwość „goszczenia”, która pozwala graczom odwiedzić przyjaciół na innych serwerach w każdej części gry oprócz WvW. Aby zachęcić graczy do trzymania się jednego serwera na WvW i walki o dumę tego serwera, zmiana serwera będzie płatna i wiązać się będzie z ograniczeniami czasowymi. Po drugie, udoskonalamy „culling”. Niedawno prowadziliśmy małe testy na żywo, aby móc dążyć do eliminowania go z WvW jak to tylko możliwe. Wyniki są obiecujące, a mamy wiele dodatkowych funkcji „cullingu”  w realizacji. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, naszą nadzieją jest, że w 2013 „culling” przestanie istnieć, lub ograniczymy go jak to tylko możliwe.

20135

 

Dodajemy również nowe funkcje. Wprowadzimy system prestiżu i rozwoju specjalnie dla WvW.  To da graczom możliwość zarobienia nowych, wyjątkowych dla WvW zdolności i bonusów, a wraz z nimi zdobędziecie prestiż i widoczne tytuły. Dodamy też nową motywację do domeny WvW wykraczającą poza ogólny wynik tygodniowy, by dać więcej krótkoterminowych powodów do wygranej w WvW. Omówimy wszystkie te cechy w sposób bardziej szczegółowy, jak tylko zbliżymy się do ich wprowadzenia!

Hej, a co z PvP?

Podobnie jak w innych aspektach gry, część PvP również będzie rosła w zawrotnym tempie w roku 2013. Dla tych, którzy są bardziej zainteresowani postępem w PvP, będziemy mieć system nagradzania PvP i przebudowę drogi PvP, by dać poczucie realizacji i ekscytacji i powody do zalogowania się i rywalizowania na co dzień. Będziemy dodawać systemy, które ułatwią graczom, którzy są mniej doświadczeni, uzyskanie dopasowanego składu zawodników aby pomóc ich umiejętnościom rosnąć.

20136

 

Dla tych bardziej zainteresowanych konkurencyjnym PvP, będziemy dodawać rzeczy, które nadadzą Guild Wars 2 blask – rzeczy takie, jak oglądanie innych konkurentów i głównych meczów rankingowych, aby nauczyć się grać lepiej; możliwość do obsługi własnej areny i ustawienia własnych reguł oraz miejsca widocznej dla wszystkich, aby zobaczyć rankingi najlepszych graczy i drużyn. Chcemy też ułatwić granie przeciw dobrym przeciwnikom i dać możliwość rywalizacji w grach, gdzie ranking jest bardzo istotny. Oczywiście oznacza to, że będziemy mieć też poważne turnieje, nagrody i jeszcze więcej, aby pomóc napędzać wzrost tą konkurencyjną społeczność PvP obok naszych mniej zawziętych graczy.

Jasny gwint, ale długi ten wpis  - coś jeszcze?

Jesteśmy również skoncentrowani na poprawie szeregu innych obszarów; zbyt wiele tu do tłumaczenia w szczegółach. Przykłady niektórych z głównych obszarów, nad którymi pracować będziemy w pierwszej połowie 2013 roku to:

  • Rankingi na naszej stronie internetowej, gdzie można porównać swoje umiejętności z innymi graczami, aby dowiedzieć się, kto jest najlepszy na świecie.
  • Rozszerzenie i ponowne zaprojektowanie bossów w lochach i na świecie
  • Nowe rodzaje osiągnięć, które wiążą się z nowymi systemami nagród.
  • Ciągła poprawa bezpieczeństwa przeciw boterom i hakerom, a także poprawa stabilności gry poprzez zajęcie się błędami tak szybko, jak to tylko możliwe, gdy są one zgłaszane.
  • Zidentyfikowanie części gry, które mogą zostać ulepszone.
  • Poprawa wrażeń dla nowego gracza, aby ułatwić tym nowym wejście w świat gry i szybsze jej nauczenie się.
  • Poprawa narzędzia „szukam grupy”, aby łatwiej było znaleźć innych graczy do zabawy w grze.
  • Usprawnienia i poprawki do Fractali.

Tylko dlatego, że coś nie jest wymienione tutaj nie znaczy, że nie jest w trakcie opracowywania, ale miejmy nadzieję, że to da pewien wgląd w kierunek gry w pierwszej połowie 2013 roku.

Na zakończenie…

2013712012 był niesamowitym rokiem dla Guild Wars 2, wraz z wydaniem gry, fantastycznymi liczbami sprzedaży, ilością graczy, jakich widzieliśmy na co dzień, zabawą jaką mieliśmy zarówno grając, jak i słuchając naszej społeczności, oraz wszystkimi wielkimi nagrodami jakie gra otrzymała w ciągu ostatnich kilku miesięcy.

Ale wiemy, że ta gra może być czymś o wiele większym niż tym, co pokazaliśmy dotąd. Czujemy się tak, jakbyśmy dopiero raczkowali w świecie Tyrii i w tym czego można oczekiwać od MMORPG. 2013 będzie rokiem, w którym naprawdę ruszymy w tę podróż i tak jak próbowaliśmy zmienić oczekiwania wobec MMO wydając Guild Wars 2, teraz chcemy podnieść poprzeczkę dla tego, czego gracze oczekują od gry na żywo.

Jako że przekraczamy granice i robimy nowe rzeczy z tego, czym może być gra online, będziemy prawdopodobnie spotykać na drodze przeciwności. Dzięki Waszemu wsparciu będziemy uczyć się z błędów i być tak transparentni jak to tylko możliwe. Będziemy też przeżywać wspaniałe chwile i mam nadzieję wspólne wspomnienia z grania, o jakich ani my ani Wy nie zapomnicie. I choć nie zawsze wiesz o tym, będziemy w grze grając obok Ciebie.

W krótkim okresie, aby zapewnić wytyczne, w jaki sposób mamy zamiar dotrzeć tam, dokąd idziemy, nasz styczniowy update będzie stosunkowo mały, ustawiając scenę historii, która rozegra się w lutym i marcu. W styczniu pojawią się również podstawy do głównych dodatków fabularnych jakie zobaczycie w  lutym i marcu.

Naszą obietnicą dla Was na 2013 jest nadal opierać się na świecie jaki mamy zbudowany, umacniać go, ulepszać i wzmocnić grę opartą na wizji rdzenia Guild Wars 2 oraz tworzyć GW2 jako grę inną od wszystkich. Jeszcze raz składam podziękowania wszystkim naszych graczom za niesamowity rok 2012 z nadzieją, że w 2013 roku nikt z nas nie zapomni, że wszyscy odegraliśmy rolę w procesie wzrostu i rozwoju Guild Wars 2. Czekamy na Was w grze!

20138

VN:R_U [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
Categories: Ogłoszenia

2 Responses so far.

  1. Ollardo pisze:

    Bardzo ciekawy artykuł, mam nadzieję, że chociaż połowa z tego spełni się w ciągu roku..

    Uważam, że priorytetem powinno być stworzenie PvP bo jak na razie ono nie istnieje tak jak powinno, jedynie 3 mapy/tryby rozgrywki to stanowczo za mało.

    VN:R_U [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
  2. Zawebe pisze:

    Dobra robota Mitic z tym tłumaczeniem :D

    VN:R_U [1.9.22_1171]
    Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.